Ana içeriğe atla

Passolig Yaşanan Sorunlar ve Kendimce Çözümler



Merhaba

Maça gitmek için passolig alalım diye yola çıktık ve karşılaştığım sorunları bir yazıya dökmek istedim öncelikle Passolig sistemi gerçekten oturmamış her aşamada bir sorun ile karşılaşma ihtimaliniz var. Passolig ile ilgili yaptığınız işlemlerden gelen sms'leri işlem tamamlanana kadar silmeyiniz, fatura -fişleri geçerliliği geçene kadar atmayınız, lazım olabiliyor. Sırf bu sorunlarla cebelleşip vazgeçen bile vardır.



Nasıl Passolig Kart Alırım ?

Bu sorunun cevabı aslında 2 şekilde birinde İlinizdeki Passolig satan N'kolay noktalarından

https://www.nkolay.com.tr/nkolay-noktalari.aspx ) genelde büfelerde oluyor ,  birine gidin paranızı verip başvurunuzu yapın, kart adresinize gelsin.

Özellikle bazı illerde kartı basıp anında verebilen Passolig noktaları var, eğer şehrinizde o tarz bir yer varsa oraya gitmenizi öneririm , bunlar genellikle kulüplerin bilet sattıkları yerler oluyor avantajı kart'ın adresinize gelmesini beklemek zorunda kalmazsınız.

Devir İnternet devri ne uğraşacağım bir yere gitmek ile diyorsanız benim gibi İnternet'ten başvuru yapacaksınız.

http://www.passolig.com.tr 'ye giriyorsunuz hemen al diyorsunuz bilgilerinizi doldurup devam diyorsunuz. Size 3 tane seçenek sunuyor Kredi Kartı , Banka Kartı ve Ön Ödemeli Kart şeklinde passolig , Kredi Kartı olanın şu avantajı var bilet alacak iken kartta bakiye var mı, yok mu önceden para yatırma gibi sorununuz olmuyor ancak ben buna gerek görmedim Banka Kartı olana başvurdum. Zaten Kredi Kartı başvurunuz kabul olmazsa Banka Kartlı Passolig geliyor.

Passolig Fotoğraf yükleme sorunu , Başvuru esnasında fotoğraf yükleyemiyorum.
Bütün bilgi prosedürünü geçtikten sonra geliyoruz fotoğraf yükleme kısmına asıl sorun burada çıkıyor.  Bir çok arkadaşımı ve beni uğraştıran değişik bir sistemi var.

Kendinizi webcam 'den çekip yükleyebiliyorsunuz. Sırf bu fotoğraf yükleme kısmından sorun yaşamaktansa N'kolay merkezlerinden başvuru yapmayı öneririm.

Bilgisayardan yükleyecekseniz benim gibi kaliteli olsun sonra kabul etmez mantığı gütmeyin 12mp çözünürlüklü fotoğrafı yüksek mb'lı dosya olduğundan kabul ettiremedim. Yükleyeceğiniz fotoğraf ortalama 3-5 mp çözünürlükte olsa güzel olur, fotoğrafı en fazla 5 mb boyutta kabul ediyor daha doğrusu hata vermiyor sizi bekletiyor buna dikkat edin.

Kesinlikle kamerayı titretmeden vesikalık çektiriyormuş gibi yüzünüz dik ve kameraya dönük bir pozisyonda yüzünüz anlaşılacak şekilde omuz hizanızdan biraz aşağısını gözükecek şekilde çekerseniz kabul ediyor.

Sonra sizin fotoğrafı yüzünüzü çerçeve alacak şekilde seçmeniz isteniyor , burada karşılaşılan en fazla hata yüz tanımlama yapılamadı yaklaşık 20 dakika boyunca farklı fotoğraflar ile bu hatayı çözmek için uğraştım. Ondan burada yazılanları dikkate almanız tavsiye edilir.

Birde başvuru yaparken özelikle fotoğraf bölümünde İnternet Explorer kullanmanız gerekebilir Google Chrome kullandım defalarca hata verdi , müşteri temsilcisi arayınca kendisi söyledi.

Fotoğraf sorunu çözdüyseniz , ödeme kısmını geliyor Tuttuğunuz takıma göre değişebilen kart ücreti + kurye bedelini online olarak kredi kartınız ile ödüyorsunuz. Artık sizinde bir Passolig kartınız var.

Passolig Kartım var , maç bileti nasıl alabilirim ?

Bu N'kolay bayilerinden, Takımların bilet satış noktalarından alabilirsiniz.

İnternet'ten alacağım diyorsanız

Öncelikle maç bileti için Passolig Kartınızda banka kartı veya ön ödemeli kart ise para olmalı

https://www.passolig.com.tr/passolig-banka-karti-para-yukleme

Bu kısımdaki aşamaları okuyarak karta para yükleyin.

Bilet almak için https://www.passo.com.tr girin maçı seçin , kategoriyi seçin , bilet adeti fln , ödeme yapmak için Tckimlik no - Cep Telefonu , sms doğrulama derken aşamalarını geçin ve biletinizi passolig kartınıza tanımlatın.

Passolig Kartım elime ulaşmadı , bilet alıp maça gidebilir miyim ?
En can alıcı soru passolig kart aldım , maç bileti de aldım - tanımlattım bu maça 2 gün kalmıştı, kart gelmeden maça nasıl girebilirdim.

Müşteri temsilcisini aradım , maç günü Stadyum gişesinden Tek kullanımlık Passokart alarak maça girebileceğimi söylediler.

Önemli olan kısmı başka bir yere gitseniz alamıyorsunuz illaki Stadyum gişesinden almanız gerekli, Cep telefonuza bilet aldıktan sonra gelen sms'de yazan E bilet referans numarasını saklayınız.

Bu sorunu da çözdü isek, gelelim daha ekstrem sorunlara.

Passolig Kartım manyetiği bozuldu, kayboldu  ne yapabilirim ?
Passolig kartınızın manyetiği bozulduysa maç bileti de aldıysanız Müşteri Hizmetlerini arayın Tek Kullanımlık Kart alıp alamama durumunuzu sorun. Bana alabilirsin dediler Stadyum gişesinden Tek kullanımlık passokart alın ve onla maça giriş yapın.

Burası Önemli eğer Müşteri temsilcisini arayarak Maç bileti satın aldığınız passolig kartının manyetiği bozulduğundan veya kaybolduğundan yenilemeyi talep ederseniz ve yeni kartınız gelmeden maça girmeyeceğimizden Tek kullanımlık kart  almak için stadyum gişesine gittiğinizde büyük bir sorunla karşılaşıyorsunuz.

Bu çok ekstrem bir problem ama sizinde başınıza da gelebilir ve Gişe önünde " kartınız sistemde gözükmüyor bilet veremiyoruz  " cümlesiyle sinirlerinizin bozulmasına sebep olabilir.

Eski kartınız iptal olduğundan yeni kartınızın numarası farklı olduğundan sistemde gözükmüyor ve bilet alamıyorsunuz. Tabi ki Müşteri Temsilcisiyle yaklaşık 5-6 dakikalık telefon görüşmesi yaptıktan sonra buna da bir çözüm bulunabiliyor.

Bu sorunla karşılaşmamak için gişeye gitmeden Müşteri Temsilcisini arayın, Yeni kart numaranızı isteyin ve gişeden bilet alacağınızı eski kartınızdaki maç biletinizi yeni kartınıza tanımlamasını isteyin ve yeni kartınız ile işlem yaparken " tanımlı banka hesabı yok " sorunu çıkıp çıkmayacağını kontrol ettirin.

Genelde Müşteri Temsilcisiyle yaptığım görüşmelerden olumlu şekilde çözüm buldum, bu konuda haklarını yiyemem.

Umarım bu sorunların hiçbiri başınıza gelmez , keyifle maç izlersiniz.

İyi günler


Yazıya Ek 11.12.2016 :

- Geçenlerde yine bir sorun oluştu müşteri temsilcisine maç günü ulaşmanın neredeyse mümkün olmadığını anladım. Normal günlerde ise sürekli birşey tuşluyorsunuz bir türlü canlı bir muhattap bulamıyorsunuz. Buna şöyle bir çözüm buldum Tuşlarını hatırlamıyorum ama şöyle bir yol izledim bilgi güncellemesi diye bir kısım var onun olduğu rakamı tuşlayın sonra orda E-posta adresi güncelleme kısmını tuşlayın mecburen birine bağlıyor ne sorununuz varsa ordan anlatın derdinizi en azından ben öyle yaptım.

Güncelleme 2022 :

Bilet devir işlemi başarılı ancak Passolig ( Passo.com.tr ) Maç Biletim Gözükmüyor


Passolig Cezalı mıyım , Maça Girebilir miyim ? ( Seyirci Cezası Geldiği Durumlarda )

Yorumlar

  1. Passolig üyelik formunda nüfus cüzdanı seri numarasını yazamıyorum yardımcı olurmusunz??

    YanıtlaSil
  2. Fotoğrafın biraz sol alt kısmındaki 1 harf 2 rakamdan oluşan kısmı girip sonrasında fotoğrafın hemen altındaki numarayı girmen gerekiyor.

    YanıtlaSil
  3. Telefonnumarası sistemde kayıtlı oLan la aynı deyildir hatası veriyor lütfen tardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bendede aynı hata var. çözüm bulabildiniz mi ???

      Sil
    2. Yazıya Ek 11.12.2016 kısmını okuyun bu şekilde yapabilirsiniz diye düşünüyorum. Maç günleri aramayın bakmıyorlar

      Sil
  4. s.a abi benim problem şu: şimdi netten basvuru yaptım sonra ptt matikten parayı yatırdım gittim dekontuda aldım elime neyse sonra eeve geldim ödeme gözükmüyor ptt ye gittim yanlıs mı yatırdım diye oda dedi dogru yatırılmış müşteri temsilcisine baglanamıyorum nasıl olacak şimdi

    YanıtlaSil
  5. aynı hata bendede var çözebildinizmi siz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şikayet yazdıktan sonra iki gün içinde döndüler olumlu olarak

      Sil
  6. Passolig başvurusu yaptım sonra böyle bi mesaj geldi : Passolig Karti basvurunuzda kullandiginiz fotograf uygun degildir.Lutfen passolig.com.tr ye giris yaparak yeniden fotograf yukleyiniz. 30 gun icerisinde bu islemi yapmamaniz durumunda basvurunuz iptal edilecektir.
    Yeni fotoğraf yüklemez isem ödediğim 41.5 tl hesabima geri yatar mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorunu naptın arkadasım. paran iade edildimi yada nasıl tekrar foto yükledin

      Sil
  7. Passolig başvurusu yaptım sonra böyle bi mesaj geldi : Passolig Karti basvurunuzda kullandiginiz fotograf uygun degildir.Lutfen passolig.com.tr ye giris yaparak yeniden fotograf yukleyiniz. 30 gun icerisinde bu islemi yapmamaniz durumunda basvurunuz iptal edilecektir.
    Yeni fotoğraf yüklemez isem ödediğim 41.5 tl hesabima geri yatar mı ?

    YanıtlaSil
  8. Passolig kartımı sistem birtürlü okumuyor çip arızalı olduğunu söyliyorlar nasıl hallederim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Casio fx 82ms ile farklı tabanda logaritma hesaplaması yapmak

Bugün arkadaşım bana logaritma 3 tabanında bir sayıyı bizim hesap makinesinde nasıl buluyoruz diye sordu bende merak ettim, daha önce hiç kullanmamıştım. Araştırdım zaten direk olarak bizim makine ile hesaplayamıyormuşuz. Aşağıdaki denklem yardımıyla bu hesabı kolayca yaptık sizde bu sayede kolayca yapabilirsiniz. Örneğin logaritma 2 tabanında 16 ( log 2 16 ) değerini hesaplamak istiyorsunuz.  Hesap makinenizde log 16 / log 2 yaparsanız (aşağıda da resim olarak formül var) istediğiniz sonucu bulursunuz. Hesap makinesi sadece 10 tabanında işlem yaptığı için bu şekilde pratik kısa yolu kullanabilirsiniz Birde bu hesap makinesinin kısa yollarını yapabileceğin işlemlerini gösteren bir döküman buldum işinize yarar Edit 2021 :  Prof. Dr. Ahmet TOPÇU hocamızın 2019 yılında vefatı sebebiyle verdiğim link bozulmuş bu nedenle linki sildim ancak  https://insaat.ogu.edu.tr/Personel/Detay/46/prof-dr-ahmet-topcu  bu sitede ilgili dökümanlar duruyor.

Mürekkep olmasına rağmen silik yazı çıkartan yazıcı sorunu

Merhaba Yazıcı mı arada kullanan biriyim , geçenlerde bir çıktı almam gerekti mürekkep seviyem yeterli diye düşünüyordum çıktıyı aldığımda çok soluk çıktı aldığını bazı harflerin çıkmadığını fark ettim , Bu sefer Google araştırması yapmadan Yazıcının kendi ayarlarını kurcalamak istedim özellikle yazıcım  HP Deskjet Ink Advantage 206 0 bu yazıcının Hp'nin sitesinde kendi yazılımı var Yazıcının kutusundan çıkan Cd'de de var gerçi ama o kutuyu ve Cd 'yi muhtelemen bulamazsınız ondan Hp 'nin sitesinden yazılımı indirin ve kurun. Yazılım dediğim bu aslında yazıcının arayüz programı , Bu programı çalıştırınca yada sizde kendi yazıcınızda ki buna benzer programı çalıştırınca Muhtemelen böyle bir ekran gelecektir, gördüğünüz gibi mürekkep seviyeleri yeterli gibi gözüküyor. Şimdi bu silik çıktı lara çare bulmak için Yazıcıya bakım yapacağız , yazıcının bakımı kısmına tıklıyoruz. Bir sonraki aşamada böyle bir ekran karşımıza çıkıyor  Mürekkep