Ana içeriğe atla

Excel Ortalama , Toplama , Standart Sapma , belirli iki sayı arasındaki sayıların ortalamasını almak


Merhaba

Geçenlerde elimde bir excel dosyası geçti , formül olarak bir satırdaki sayıların belirli iki sayı arasına düşenlerinin ortalamasını almam gerekti. Nasıl hesaplanır bulabilmek için  Google amca'yı resmen 2 saat boyunca yordum en sonunda çözümünü buldum sizinde böyle bir şeye ihtiyacınız olursa yardımcı olmak için bu yazıyı yazıyorum :)

Resimli şekilde anlatacağım umarım anlaşılır olur. Hiçbir kısmı Alıntı değildir, çalıntı da yapmayalım

Öncelikle basit işlemlerden başlayalım.


  • Bir Satır'daki veya Sütündaki Tüm değerlerin Toplamını bulmak.



Sayıların bittiği yere gidiyoruz =TOPLA(BAŞLANGIÇHÜCRESİ:BİTİŞHÜCRESİ) yazıp enter yapıyoruz.

Böyle yazarak da yapabiliriz o sol mouse basılı tutarak sürükleyerek bütün hücreleri de seçebiliriz.

Bu Örnekte =TOPLA(B6:K6) Mesela




Bu Örnekte ise =TOPLA(B6:B20)



  • Şimdide Bir Satır veya Sütünda ki tüm sayıların ortalamasını Bulalım

Aynı şekilde  Ortalamayı yazdıracağımız hücreye gidiyoruz

=ORTALAMA(BAŞLANGIÇHÜCRESİ:BİTİŞHÜCRESİ) yazıp enter yapıyoruz.


Bu Örnekte  =ORTALAMA(B6:B20)




Diğer Satır veya Sütünlara aynı işlemi uygulamayı yapmak için Formülü yazdığımız hücreyi sol mouse basılı tutup diğer hücrelere sürüklersek aynı Formülü diğerlerine de uygular.


Bu Örnekte  =ORTALAMA(B6:K6)




  • Bir Sütünda ki veya Satırdaki Sayıların Standart Sapmasını Bulmak

Toplama , Ortalama alma yaklaşık olarak herkesin bildiği şeyler Standart Sapma 'da aslında aynı mantık sadece formülün kısayolunu bilmiyor olabilirsiniz.

Formül ;

Standart Sapmayı hesaplatacağımız yazdıracağımız hücreye gidiyoruz

=STDSAPMA(BAŞLANGIÇHÜCRESİ:BİTİŞHÜCRESİ) yazıp enter yapıyoruz.


Bu Örnekte =STDSAPMA(B6:K6) yazıyoruz




Diğer Örnekte ise =STDSAPMA(B6:B20) yazarak buluyoruz.


  • Bir Sütün veya Satırdaki sayıların belirli bir aralık , belirli birden fazla kurala göre sınıflandırıp ortalamasını bulmak


Şimdi gelelim bu yazıyı yazmama vesile olan asıl meseleye mesela böyle bir tablomuz var bir satır veya sütunda ki tüm sayıların atıyorum 5 den büyük 50 den küçük olanlarının ortalamasını merak ediyorsunuz. 

Bana da bu tarz bir iş için lazım olmuştu Standart sapma + Ortalama , Standart sapma - Ortalama sayı aralığının , kümesinin içine düşen değerlerin Ortalaması lazımdı.

Düşünün anlatırken bile zorlandım birde bunun hesabı lazımdı :)

Bir nevi birden fazla kurallı , koşullu ortalama bulmak

Neyse ki Google amca bayağı yordu beni sonucu bulmam için ama sonunda bana doğru çözümü gösterdi.

1 resimli örnekle açıklayamaya çalışıyım.



Satırdaki Sayılarımız bunlar
100 90 95 97 98 99 94 96 95 94
  • Ben bu örnekte ;
98,7 ---92,9  
sayıları arasında kalan değerlerin ortalamasını bulmak istiyorum.


Şimdi gelelim formüle , yani bu özel bir örnek siz mesela daha önce dediğim gibi 90 dan büyük 95 den küçük sayıların ortalamasını da bulabilirsiniz , hatta başka önermelerde yapabilirsiniz sadece vereceğim formüldeki değerleri değiştireceksiniz o kadar.

A :Ortalama Hesaplattıracağınız genel aralık (A1:B1 gibi) 
B : İşlemi yaptıracağınız aralık yani işlemi - kuralı hangi aralık için uygulayacağın (A1:B1 gibi)
C: Büyüktür , küçüktür , eşittir , vb. uygulayacağın kural (>=3) 3'den büyükleri hesaba kat gibi
D: 2. Kural için işlemi yaptıracağınız aralık (B2:A1 gibi ) 
E: Büyüktür , küçüktür , eşittir , vb. ikinci aralık için uygulayacağın kural ( <=10) 10'dan küçükleri hesaba kat gibi


=ÇOKEĞERORTALAMA(A;B;"C";D;"E")







=ÇOKEĞERORTALAMA(B6:K6;B6:K6;"<=98,7";B6:K6;">=92,9")

Ben 2 kural kullandım ,bunun gibi arka arkaya bir dünya kural kullanabilirsiniz.

Hesaplamayı yaptık , birde sağlamasını yaparsınız isterseniz

92.9 ile 98.7 Arasındaki sayılar 95, 97,98,94,96,95,94 toplamda 7 sayı , toplamları ise 669 ediyor

Bulmamız gereken sayı 669/7 = 95.571



Fotoğraftan da da gördüğümüz gibi formülümüz çalışıyor.

Umarımız işinize yarar ,

İyi günler

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Casio fx 82ms ile farklı tabanda logaritma hesaplaması yapmak

Bugün arkadaşım bana logaritma 3 tabanında bir sayıyı bizim hesap makinesinde nasıl buluyoruz diye sordu bende merak ettim, daha önce hiç kullanmamıştım. Araştırdım zaten direk olarak bizim makine ile hesaplayamıyormuşuz. Aşağıdaki denklem yardımıyla bu hesabı kolayca yaptık sizde bu sayede kolayca yapabilirsiniz. Örneğin logaritma 2 tabanında 16 ( log 2 16 ) değerini hesaplamak istiyorsunuz.  Hesap makinenizde log 16 / log 2 yaparsanız (aşağıda da resim olarak formül var) istediğiniz sonucu bulursunuz. Hesap makinesi sadece 10 tabanında işlem yaptığı için bu şekilde pratik kısa yolu kullanabilirsiniz Birde bu hesap makinesinin kısa yollarını yapabileceğin işlemlerini gösteren bir döküman buldum işinize yarar Edit 2021 :  Prof. Dr. Ahmet TOPÇU hocamızın 2019 yılında vefatı sebebiyle verdiğim link bozulmuş bu nedenle linki sildim ancak  https://insaat.ogu.edu.tr/Personel/Detay/46/prof-dr-ahmet-topcu  bu sitede ilgili dökümanlar duruyor.

Kızılay'dan ANKAmall AVM ' ye nasıl giderim ?

ANKAmall Avm'yi tadilata girmeden önce gezmiştim , bayağı bir dükkanı sineması fln tadilattaydı merak ettim  nasıl olmuş diye  gerçi bütün avm 'ler aynı ama  :) Sizde Ankaraya gelmişken şu ANKAmall 'u bir geziyim derseniz. Metroyu kullanmanızı öneririm. Kızılay Metrosuna giriyoruz. Kızılay metro istasyonunda büyük bir çarşı var genellikle kıyafet ağırlıklı dükkanlar ayrıca Şeyh Şamil Camii var bunu da not olarak düşelim. Ankarada Metro , Ankaray ve bazı otobüsler ile seyahat etmeniz için bir AnkaraKart ihtiyacınız olacaktır , umarım vardır çünkü kızılay istasyonunundan yenisini almak genellikle sıra olduğundan biraz uzun sürüyor ancak Bankamatik tarzı çalışan ve istasyonun belli bölümlerinde bolca bulunan Smartbanko tarzı cihazlardan almanız sizin vakit olarak yararınıza olur.                         Foto: Smart Banko Ayrıntıları geçersek Kızılay Metro İstasyonundan Metro bölümünden giriş yapmanız  ( Ankaray bölümü de var ondan özellikle yazdım ) Kı