Ana içeriğe atla

Ecovacs Deebot Ozmo 950 Robot Süpürge Koltuğun, Bazanın Altında Çizilmesin ( Resimli Anlatım)


Merhaba bu yazımda sizlere benim için çok acı ve can sıkıcı bir tecrübenin sonuçlarını paylaşacağım. Normalde format olarak kendi yaşadığım sorunlara Google üzerinden bulduğum çözümleri paylaşıyordum. Malesef bu sefer sorunu çok ağır ve geri dönüşü olmayan şekilde yaşadım ve yeni aldığım robot süpürgemin lidar ünitesinin olduğu kısım ( En üstte E yazan çıkıntı) 3 yerden ve çok derin çizildi. Aslında L koltuğumuzun ayak boyu 15 cm 'di ancak dikkate almadığımız bir ayrıntı varmış koltuğun altında 4 tane yüksekliği 8-9 cm'e düşüren demir çıkıntı mekanizma varmış. Bu çıkıntılar robot süpürgenin tehlike olarak algıladığı yükseklik açısından sınır olduğu ve üniteyi  teğet geçtiği içinde tehlikeyi öngöremeyip çizilmesine yol açtı. 

Peki biz neden bu tehlikeyi fark etmedik derseniz ilk başta robot süpürgemize süpürme işlemi yaptırdık süpürme yaparken izliyorduk o kısma teğet geçtiğini fark ettik ama herhangi bir hasar görmeyince demek ki bir sıkıntı olmuyor yüksekliği yeterliymiş diyerek aldandık. Ancak atladığımız daha doğrusu bilmediğimiz bir husus vardı cihazın süpürme esnasında yaptığı hareketler ile Mop ( Silme ) esnasında yaptığı hareketler farkılık gösteriyor. Benim cihazım süpürme yaparken sorunsuz geçtiği bir engelde, silme yaparken çizildi. Bu yazıyı da sırf bu yüzden, bize olan oldu bir kişi de olsa bu yazıyı okur belki bir yararımız dokunur amacıyla yazıyorum.

Şimdi gelelim asıl konuya işin hikaye kısmını okumak istemeyen direk bu kısımdan sonra yazıyı okumaya başlayabilir. Robot Süpürgeler hakkında en güzel Türkçe kaynak / bilgi paylaşma ortamı bence Donanımhaber Forum " robot süpürgeler hakkında " konusu, bunu da dip not olarak paylaşmak istedim.

Öncelikle robot süpürge ( Ecovacs Deebot Ozmo 950 )  aldınız çalıştırmadan önce evin içinde 12 cm 'den küçük tüm mobilya , baza vb. yerleri teker teker inceleyin. Çizildikten sonra insanın çok morali bozuluyor ondan biraz dikkatli inceleyin. Bir nevi risk analizi yapın nereye girebilir , aniden düşen (benim örneğimde olduğu gibi) çıkıntılar var mı , özellikle bazaların altındaki bezi tutturmak için zımba kullanıyorlar zarar verebilecek zımba çıkıntısı var mı ?

İncelediniz diyelim normalde Ecovacs Home uygulamasının size tanıdığı sanal duvar özelliği ile o kısıma girmesini engelleyebilirsiniz ancak ya robot (Ecovacs Deebot Ozmo 950 ) ilk haritalama kısmında çizilirse o zaman farklı bir çözüm düşünmek şart.

Benim ilk uyguladığım çözüm baza ayaklarını 12 cm 'lik yeni ayaklar ile değiştirmek oldu ancak bazanın altındaki örtü kendini saldığından yine rahat gezemiyor şuan keşke 15 cm alsaydım diyorum.


Gelelim Koltuk , baza altındaki çıkıntılar için benim bulduğum çözüme sizde farklı çözümlerinizi yorum kısmına ekleyebilirsiniz. Robot süpürgeme zarar veren L koltukta aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi bir çıkıntı vardı.

                           


Bir yapı marketinden oto yıkama süngeri aldım. Koltuğu yan çevirdim, süngeri bu demir çıkıntıların içine geçirmek için deldim ve çıkıntılara yerleştirdim.



Sonra koltuğu düzelttim ,sünger boyu olması gerekenden biraz daha büyük olduğundan büzüştü, siz büyük gelir diye boyunu kısaltmayın çünkü büzülünce robot süpürge için tam bir yumuşak engel olacak.


Düzelttiğim halini fotoğraflamadım ancak bu gözüken süngerleri de düzeltip dik konuma getirdim büzülünce daha hem robota zarar vermeyecek kadar yumuşak ama düzgün bir engel oldu. Bu çözümü sizinle paylaşmadan önce denedim ve robot süpürgem ( Ecovacs Deebot Ozmo 950 ) sorunsuz ve güvenli bir şekilde temizliğini bitirdi.

Umarım bu yazım robotunuz çizilmeden sizlere ulaşır ve işinize yarar.


Yorumlar

  1. Merhabalar... Malesef benim de viomi v2 robot süpürgeö koltugun altındaki bir çividen çizilmiş hemde o çıkıntılı sensör yeri... Bozulur mu diye çok korktum ve çok üzüldüm internette yeterli bilgi bulamadım... Acaba ilerleyen günlerde etkisi ortaya çıkar mı 😭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba benimde aynı model robot süpürgem dün daha yeni aldım çalıştırdıktan 5 dk sonra koltuğun altında çizildi o kadar çok gözüme batıyor ki ne yapacağımı şaşırdım 😔

      Sil
    2. Benim robot süpürge de çizildi ne ile geçirebilirim diye düşünüyorum ama çare yok gördükçe içim gidiyor 😔😔

      Sil
  2. Üst bölüm çizildi ise çok sorun etmenize gerek yok benimki de çizildi bu yazıyı bu nedenle hazırlamıştım zaten ancak darbe aldıysa Lidar kısmı bozulmuş olabilir zaten lidar bozulursa hata olarak size geri dönüşü olur.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Casio fx 82ms ile farklı tabanda logaritma hesaplaması yapmak

Bugün arkadaşım bana logaritma 3 tabanında bir sayıyı bizim hesap makinesinde nasıl buluyoruz diye sordu bende merak ettim, daha önce hiç kullanmamıştım. Araştırdım zaten direk olarak bizim makine ile hesaplayamıyormuşuz. Aşağıdaki denklem yardımıyla bu hesabı kolayca yaptık sizde bu sayede kolayca yapabilirsiniz. Örneğin logaritma 2 tabanında 16 ( log 2 16 ) değerini hesaplamak istiyorsunuz.  Hesap makinenizde log 16 / log 2 yaparsanız (aşağıda da resim olarak formül var) istediğiniz sonucu bulursunuz. Hesap makinesi sadece 10 tabanında işlem yaptığı için bu şekilde pratik kısa yolu kullanabilirsiniz Birde bu hesap makinesinin kısa yollarını yapabileceğin işlemlerini gösteren bir döküman buldum işinize yarar Edit 2021 :  Prof. Dr. Ahmet TOPÇU hocamızın 2019 yılında vefatı sebebiyle verdiğim link bozulmuş bu nedenle linki sildim ancak  https://insaat.ogu.edu.tr/Personel/Detay/46/prof-dr-ahmet-topcu  bu sitede ilgili dökümanlar duruyor.

Kızılay'dan ANKAmall AVM ' ye nasıl giderim ?

ANKAmall Avm'yi tadilata girmeden önce gezmiştim , bayağı bir dükkanı sineması fln tadilattaydı merak ettim  nasıl olmuş diye  gerçi bütün avm 'ler aynı ama  :) Sizde Ankaraya gelmişken şu ANKAmall 'u bir geziyim derseniz. Metroyu kullanmanızı öneririm. Kızılay Metrosuna giriyoruz. Kızılay metro istasyonunda büyük bir çarşı var genellikle kıyafet ağırlıklı dükkanlar ayrıca Şeyh Şamil Camii var bunu da not olarak düşelim. Ankarada Metro , Ankaray ve bazı otobüsler ile seyahat etmeniz için bir AnkaraKart ihtiyacınız olacaktır , umarım vardır çünkü kızılay istasyonunundan yenisini almak genellikle sıra olduğundan biraz uzun sürüyor ancak Bankamatik tarzı çalışan ve istasyonun belli bölümlerinde bolca bulunan Smartbanko tarzı cihazlardan almanız sizin vakit olarak yararınıza olur.                         Foto: Smart Banko Ayrıntıları geçersek Kızılay Metro İstasyonundan Metro bölümünden giriş yapmanız  ( Ankaray bölümü de var ondan özellikle yazdım ) Kı