Ana içeriğe atla

Amazon.de Nasıl Sipariş Verilir ( Merak Edilen Konular , Sorunlar ve Cevaplar )



Merhaba

Bu blog'da karşılaştığım sorunları kendi yaptığım Google amcada yaptığım araştırmalar sonucu bulduğum çözümleri paylaşıyordum. Blog'a yazı yazmayalı 3 sene olmuş , 3 - 4 sene önceki yazılarıma halen yorum gelmesi insanda  niye yazmaya devam etmiyorum hissiyatı doğurdu.  Yakın zamanda yaşadığım en büyük sorun Amazon.de üzerinden alışveriş yapmak olduğundan bu konuyu yazmak istedim. 

Öncelikle Amazon.de 'yi kafanızda Hepsiburada , N11 , Gittigidiyor tarzı bir site olarak konumlandırırsanız sipariş vermesi daha kolay oluyor. Sitede Amazonun kendi sattığı ürünler var ve normal satıcılar var.  Sorun çıktığında muhattap bulması kolay olması açısından Amazon satıcılı ürünler almak daha mantıklı bence. Bende yurtdışından ilk defa sipariş verdim insan bir tedirgin oluyor gümrük ne olacak kargo ne olacak vergi ne olacak, sorun çıktı muhattap kim olacak insanın aklına bir dünya soru geliyor.  Dip not olarak Kullanıcı adı  - şifre konusunda tüm amazon sitelerinde aynı mesela amazon.com.tr 'de aldığınız kullanıcı adı şifre ile giriş yapabiliyorsunuz.

Amazon.de nasıl sipariş verebilirim , her ürünün Türkiye'ye gönderim yapılıyor mu ?

Öncelikle bir kaç husus var Siteyi Türkçe kullanmak için Almanya en üst kısımdan Almanya bayrağına tıklıyoruz ve TR ( Tükçe ) seçeneğini seçiyoruz. Her ürün Türkiye'ye gelmiyor bu konuda ayrıntılı bilgiye sahip değilim açıkçası hangi ürünler geliyor hangisi gelmiyor ama logonun altında teslimat adresi kısmında Türkiye seçerseniz sipariş vereceğiniz ekranda bu ürün Türkiye'ye gönderilemiyor diye uyarı görüyorsunuz.





Diyelim ki araştırma yaptınız ürünü buldunuz, ürünün fiyatı uygun Türkiye'ye gönderimi yapılıyor satılıyor, satıcısı da Amazon. Mesela örnek olarak bu ürün Türkiye'ye gönderimi sağlanıyor sepete ekle kısmının altında Amazon tarafından satılır ve gönderilir yazıyor Teslimat adresi Türkiye yazıyor ama kafanızda bir dünya soru var bu soruları kime soracağım diyorsunuz. Ya sorun çıkarsa ben Almanca bilmiyorum ki nasıl anlaşacağım diyorsunuz. Bu konuda size güzel bir haberim var Amazon.de 'nin Türkçe destek veren müşteri temsilcisi ekibi var.

Amazon.de Türkçe destek nasıl alabilirim ?

Ona nasıl ulaşacağınızı anlatayım. Siteyi Tükçeye çevirdiniz üye girişi yaptınız. Sitenin üst kısmında Merhaba ... Hesap ve Listeler kısmına tıklıyorsunuz. Açılan Sayfadan Yardım bölümüne tıklıyorsunuz.


Açılan kısımda İletişim bölümüne tıklıyorsunuz



Açılan sayfada Sorununuz hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz? Kısmını dolduruyorsunuz ve aşağıdaki menüden E-Posta , Telefon , Sohbet kısmından birini seçiyorsunuz. E-posta kısmında size e-posta yolluyorlar, Telefon kısmında sizi yurt dışından arıyorlar , Sohbet kısmından ise canlı olarak sorunuzu sorabiliyorsunuz. Bütün bu seçenekler Türkçe yani telefonla arayanda Türkçe konuşuyor , sohbet kısmında size cevap verende açıkçası insana güven veriyor bu durum.



Ürününüzü seçtiniz istediğiniz soruları bana değil Amazon.de Türkçe Müşteri Temsilcisine sordunuz ve karar verdiniz alıyorsunuz :)



Bundan sonra ki dikkat etmeniz gereken hususlar. Adrese Türkçe karakter yazmıyoruz Ümraniye mahallesi yazcağız mesela Umraniye mahallesi olarak yazıyoruz. Telefon kısmına ben başında 0 olmadan 542**** şeklinde yazdım kabul etti hatta siparişim sorunsuz olarak geldi. İkinci kısım sanal kart kullanacaksanız limiti sınırda tutmayın mesela TL olarak alacağınız ürün 500 liraysa 500 lira limit açmayın 750 lira hatta mümkünse 1000 lira limit açın. Sanal kart bilgilerinizi unutmayın o kısmı da anlatacağım birazdan ama hesabınız ve siparişiniz iptal olursa şifrenizi tekrar oluşturabilmek için sanal kart bilgilerinizi istiyorlar. Tüm bilgileri girdiniz onay sayfasına geldiniz işte gördüğünüz miktar EĞER SATICI AMAZON İSE kargo, vergi , gümrük vs. her şey dahil fiyattır. Siz bu ücreti ödersiniz başka hiçbir ücret ödemezsiniz. Bu konuya dikkat edin gümrükte ekstra vergi ödemek zorunda kalabilirsiniz. Burada önemli bir husus daha var tl olarak daha uyguna almak istiyorsanız ödeme yönteminizi  TRY seçmeyin EUR (euro) seçin. Neden diyeceksiniz çünkü şuan euro 7.64 ama Amazon bunu daha yüksek fiyattan 8.01 'den çeviriyor ama siz euro  olarak satın alırsanız bankanız zaten 581 euro 'yu işlemin yapıldığı zamanki euro kurundan çevirir yani tl olarak kazançlı olursunuz. Ayrıntılı bilgiyi bankanızın müşteri temsilcisi ile sipariş vermeden görüşebilirsiniz.



Siparişimi verdim ne oluyor ne bitiyor diye telefonumdan tekrar giriş yaptım mailime güvenlik bildirimi gelmiş farklı yerden giriş yaptınız diye onu fark etmedim amazon güvenlik gerekçesi ile hesabımı kapattı ve siparişimi iptal etti. Hesabıma giriş yapamıyordum eyvah dedim sipariş verir vermez sorun çıktı şimdi ne yapacağız. Ben çok uğraştım sizi ayrıntılar ile boğmayayım zaten yazı yeterince uzun oldu ama Twitter'da @amazonhelp 'e ulaşıp hesabımı geri aldım ve tekrar sipariş verdim. Bu da sizin başınıza gelebilir diye bir dip not olarak yazıya ekledim.

Amazon.de  üzerinden aldığım ürünün / cıhazın gümrük ve kargo ücretini nasıl ödüyorum =?

Gelelim asıl merak edilen konulara Gümrük işlemleri nasıl oluyor. Kargo işlemleri nasıl oluyor kısmına ben siparişimi verdikten sonra ürünümü söz verdikleri tarihte kargoya verdiler. Benim ürünüm DHL ile geliyordu sanırım UPS ile de çalışıyorlar. Hesabım - Siparişlerim sayfasından Kargo takibi kısmından adım adım nerede olduğunu görebildim. Gümrüğe gelince beni aradılar 444 'lü bir numaradan sizi de arayacaklardır muhtemelen açmamazlık etmeyin :) TC Kimlik no'yu istediler. UPS firması ile geliyorsa imzalı belge istediği de oluyormuş bu konuda farklı uygulamalar var ama sorunsuz hallediyorlar işlemlerinizi en azından benimkini halletiler :) Sadece benim bulunduğum bölgede DHL 'nin dağıtım kısmı olmadığından gümrükten çıkınca Yurtiçi kargoya teslim ettiler. Orada da şöyle bir sıkıntı çıktı sistemde Yerel dağıtıcı firmaya teslim edildi yazıyor başka herhangi bir bilgi yok. Ne yapacam diye düşünürken Amazon müşteri hizmetlerine yazdım biz bir bakalım dediler. Baktım oradan hayır çıkmayacak DHL Müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım DHL takip numarasını verdim onlar biz bir bakalım siz tekrar arayın dediler 1 gün sonra tekrar aradım Yurtiçi kargo takip numarasını bana telefonda verdiler. 

Ürünüm kargoya verildikten 1 hafta sonra ulaştı açıkçası daha uzun bir süre bekliyordum ama bu süre değişebilir sanırım Google amcadan bulduğum yorumlarda o şekilde bilgiler var.

Amazon.de üzerinden aldığım ürün / cihaz kusurlu çıktı ne yapmalıyım ?

Şimdi gelelim en can alıcı en can sıkıcı kısma, ürünü kutusunu bir açtık ki ne görelim ürün kusurlu, eyvah ne yapacağız dedim açıkçası hemen fotoğraflarını çektim yukarıda bahsettiğim kısımdan Sohbet bölümüne girdim durumu anlattım. Bana sistemde ürünün teslim bilgisinin girilmediğini söylediler ancak sistem teslimat bilgisi girilince işlem yapabileceklerini belirttiler. Bunun üzerine DHL'yi arayıp durumu izah ettim. 3 gün boyunca Amazon - DHL arasında telefon, mail trafiği ile sisteme teslimat bilgisini girilmesini sağladım. Belki de bekleseydim zaten 3 gün içinde sisteme bilgi girilecekti ama ürün kusurlu çıkınca insan hemen tüm işlemler tamamlansın istiyor sizinde başınıza gelebilir bu olay diye dip not olarak belirtmek istedim.

Benim tavsiyem bu tarz sorunlarda işlemlerin hızlı yürümesi için yardım bölümünden Telefon seçeneğini deneyin siz telefonunuzu yazıyorsunuz onlar 5-10 dakika sonra sizi yabancı bir numaradan arıyorlar. Bana kusurlu ürün hakkında 3 seçenek sundular. Bu tamamen sizin olayı anlatma şekliniz, stok durumu vb. olaylara göre değişen bir durum size sadece 1 seçenekte sunabilirler. Amazonun  her konu ve olay hakkında belirli bir politikası var ondan gram sapmıyor, benim defalarca yaptığım telefon görüşmesinden anladığım bu.

3 seçenek  Para iadesi , Yedek ürün gönderimi , İndirim uygulaması

Para iadesi : Ürünü geri gönderiyorsunuz size paranızı iade ediyorlar.

Yedek Ürün Gönderimi : Eğer ürün stoklarda bulunuyor ise amazon size yeni bir ürün gönderiyor sizde o ulaşınca elinizdeki ürünü geri gönderiyorsunuz. ( Gönderirken Kargo ücretini önce siz ödüyorsunuz sonra onlar size iade ediyor )

İndirim uygulaması :  Kusurlu ürün sizde kalıyor Amazon kendi belirlediği bir ücreti siparişinizden otomatik olarak kesip kartınıza iade ediyor.

Bu yazımda İlk sipariş verilmesinden , Türkçe destek kısmına , ödeme bölümünden siparişin kusurlu çıkması halinde ne yapacağınıza kadar kendi başımdan geçen olayı sizlerle paylaşmak istedim. 

Umarım yazım Google aracılığı ile bu yazım sizlere ulaşır ve yardımcı olurum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Casio fx 82ms ile farklı tabanda logaritma hesaplaması yapmak

Bugün arkadaşım bana logaritma 3 tabanında bir sayıyı bizim hesap makinesinde nasıl buluyoruz diye sordu bende merak ettim, daha önce hiç kullanmamıştım. Araştırdım zaten direk olarak bizim makine ile hesaplayamıyormuşuz. Aşağıdaki denklem yardımıyla bu hesabı kolayca yaptık sizde bu sayede kolayca yapabilirsiniz. Örneğin logaritma 2 tabanında 16 ( log 2 16 ) değerini hesaplamak istiyorsunuz.  Hesap makinenizde log 16 / log 2 yaparsanız (aşağıda da resim olarak formül var) istediğiniz sonucu bulursunuz. Hesap makinesi sadece 10 tabanında işlem yaptığı için bu şekilde pratik kısa yolu kullanabilirsiniz Birde bu hesap makinesinin kısa yollarını yapabileceğin işlemlerini gösteren bir döküman buldum işinize yarar Edit 2021 :  Prof. Dr. Ahmet TOPÇU hocamızın 2019 yılında vefatı sebebiyle verdiğim link bozulmuş bu nedenle linki sildim ancak  https://insaat.ogu.edu.tr/Personel/Detay/46/prof-dr-ahmet-topcu  bu sitede ilgili dökümanlar duruyor.

Kızılay'dan ANKAmall AVM ' ye nasıl giderim ?

ANKAmall Avm'yi tadilata girmeden önce gezmiştim , bayağı bir dükkanı sineması fln tadilattaydı merak ettim  nasıl olmuş diye  gerçi bütün avm 'ler aynı ama  :) Sizde Ankaraya gelmişken şu ANKAmall 'u bir geziyim derseniz. Metroyu kullanmanızı öneririm. Kızılay Metrosuna giriyoruz. Kızılay metro istasyonunda büyük bir çarşı var genellikle kıyafet ağırlıklı dükkanlar ayrıca Şeyh Şamil Camii var bunu da not olarak düşelim. Ankarada Metro , Ankaray ve bazı otobüsler ile seyahat etmeniz için bir AnkaraKart ihtiyacınız olacaktır , umarım vardır çünkü kızılay istasyonunundan yenisini almak genellikle sıra olduğundan biraz uzun sürüyor ancak Bankamatik tarzı çalışan ve istasyonun belli bölümlerinde bolca bulunan Smartbanko tarzı cihazlardan almanız sizin vakit olarak yararınıza olur.                         Foto: Smart Banko Ayrıntıları geçersek Kızılay Metro İstasyonundan Metro bölümünden giriş yapmanız  ( Ankaray bölümü de var ondan özellikle yazdım ) Kı