Ana içeriğe atla

Trabzonda keşan, peştemal, kuşak ve yöresel elbiseleri nerede satılıyor ?



Merhaba

Geçenlerde bu soruyu bir tanıdık sordu, Trabzon'a geldik hediyelik eşya alacaz. Keşan, peştemal , kuşak gibi yöresel kıyafetleri satan dükkanlar nerede diye ?  Bu siteyi  daha önce ziyaret edenler bilir çözümler genelde Google amcadandır ama bu sefer Google amcaya soramadık sorsakta bir şey bulamazdık muhtemelen.

Kemeraltı çarşı
nda gezerken dükkan denk geldi , ben şimdi size tarif edeceğim Hatta konum paylaşacağım artık siz sora sora bulursunuz :)

Zaten Trabzon da kaybolma riski sıfır. Her cadde her caddeye bağlanıyor neredeyse




Bu Fotoğrafta gösterdiğim caddede satılıyor bu tip ürünler , Ya arkadaşım Trabzon'a zaten ilk defa geliyoruz biz nereden bilelim kemeraltını dediğinizi duyar gibiyim.

Aslında kime sorsanız anlatır ama , bu satıları okuduğunuza göre bana sormuşsunuz :)

Şimdi Trabzon Meydan Parkını bildiğinizi kabul ediyorum. Meydan 'a bağlanan doğu -batı aksında 2 cadde var Maraş ve Uzunsokak , Uzunsokak  sadece yaya trafiğine açık ve küçük olanı , Maraş Caddesi ise daha geniş , yaya ve tek yönlü araç trafiğe açık olanı.

Maraş Caddesinden yürüyün Cumhuriyet Caddesi ayrımına kadar, oradan sahile doğru kısa bir iniş yapın ilk aradan sola giriş yapın (Semerciler caddesi) kendinize doğru yerde miyim diye sorarsanız hemen köşede meşhur küçük bir simitçi vardır, Oradan bir simit alıp yolunuza devam edebilirsiniz :)
Aşağıya doğru yolculuk yapın  kalabalık sizi istediğiniz yere ( Kemeraltı Sk. ve Çarşı Cami Sk.) götürüyor olacaktır. Olur da yolu karıştırdım mı acaba derseniz Çarşı Camii Sok, ve Kemeraltı'ya gitmek istiyorum diye sorun çekinmeyin Trabzon'un tarihi alışveriş mekanları buralar, hediyelik eşya açısından aradığınız başka şeyleri de bulabilirsiniz.

Size şimdi kroki olarak gösteriyim.



                       Foto : Meydan Parkı - Maraş Caddesi - Cumhuriyet Cad. Ayrımı


         Foto: Maraş Cad.( Cumhuriyet Cad. Ayrımı ) - Semerciler Cad. - Kemeraltı - Çarşı Camii Sk.



                                                         Foto : Tüm Güzergah


Eğer Navigasyon'dan , Google Maps'ten bakacam derseniz bizim bulduğumuz ve sadece keşan , peştemal vb. bu tip ürünleri satan dükkan Çarşı Camii'nin hemen altındaki sokakta camiye 20-30 metre (batı) uzağındaydı.

Birde Tarihi Bedesten Çarşı diye aratın onda da buna benzer dükkanlar var. Çarşı Caminin olduğu sokağın bir altında Bedesten Çarşısı uzaklığa 54 metre diyor Google Maps amca

Krokisi ;



                                    Foto: Çarşı Camii - Tarihi Besten Çarşı



Meydan Parkından Gidiş Güzergahı:




Bedesten Çarşısının Fotoğrafını da ekleyerek yazımı sonlandırıyorum




    Umarım bu yazı işinizi görür, aradığınızı bulmanıza yardımcı olur iyi alışverişler.

    Sağlıklı günler






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Casio fx 82ms ile farklı tabanda logaritma hesaplaması yapmak

Bugün arkadaşım bana logaritma 3 tabanında bir sayıyı bizim hesap makinesinde nasıl buluyoruz diye sordu bende merak ettim, daha önce hiç kullanmamıştım. Araştırdım zaten direk olarak bizim makine ile hesaplayamıyormuşuz. Aşağıdaki denklem yardımıyla bu hesabı kolayca yaptık sizde bu sayede kolayca yapabilirsiniz. Örneğin logaritma 2 tabanında 16 ( log 2 16 ) değerini hesaplamak istiyorsunuz.  Hesap makinenizde log 16 / log 2 yaparsanız (aşağıda da resim olarak formül var) istediğiniz sonucu bulursunuz. Hesap makinesi sadece 10 tabanında işlem yaptığı için bu şekilde pratik kısa yolu kullanabilirsiniz Birde bu hesap makinesinin kısa yollarını yapabileceğin işlemlerini gösteren bir döküman buldum işinize yarar Edit 2021 :  Prof. Dr. Ahmet TOPÇU hocamızın 2019 yılında vefatı sebebiyle verdiğim link bozulmuş bu nedenle linki sildim ancak  https://insaat.ogu.edu.tr/Personel/Detay/46/prof-dr-ahmet-topcu  bu sitede ilgili dökümanlar duruyor.

Kızılay'dan ANKAmall AVM ' ye nasıl giderim ?

ANKAmall Avm'yi tadilata girmeden önce gezmiştim , bayağı bir dükkanı sineması fln tadilattaydı merak ettim  nasıl olmuş diye  gerçi bütün avm 'ler aynı ama  :) Sizde Ankaraya gelmişken şu ANKAmall 'u bir geziyim derseniz. Metroyu kullanmanızı öneririm. Kızılay Metrosuna giriyoruz. Kızılay metro istasyonunda büyük bir çarşı var genellikle kıyafet ağırlıklı dükkanlar ayrıca Şeyh Şamil Camii var bunu da not olarak düşelim. Ankarada Metro , Ankaray ve bazı otobüsler ile seyahat etmeniz için bir AnkaraKart ihtiyacınız olacaktır , umarım vardır çünkü kızılay istasyonunundan yenisini almak genellikle sıra olduğundan biraz uzun sürüyor ancak Bankamatik tarzı çalışan ve istasyonun belli bölümlerinde bolca bulunan Smartbanko tarzı cihazlardan almanız sizin vakit olarak yararınıza olur.                         Foto: Smart Banko Ayrıntıları geçersek Kızılay Metro İstasyonundan Metro bölümünden giriş yapmanız  ( Ankaray bölümü de var ondan özellikle yazdım ) Kı