Ana içeriğe atla

Lg Smart Tv Ortak Wifi Bağlantısı ile Bilgisayardan video izleme ( Hdmi Kablosuz bağlantı )



Merhaba

Bilgisayarımda video izlemeye çalışırken burada yürüt diye bir seçenek gördüm bir baktım televizyonum listede merak ettim tabi hemen denedim video televizyonda belirecek mi diye uyarı verdi windows bilgisayarımı ağ paylaşımına açıyım mı diye aç dedim :) biraz bekledikten sonra video açmadı bende madem gözüküyor listede bir çaresi olmalı diye her zamanki gibi araştırmaya koyuldum bir dünya türkçe kaynaktan DLNA diye bir özellik okudum ama kimse tam anlamıyla açıklamamış bu özelliğin nasıl kullanılacağını , ne varsa yabancı kaynaklarda var diyerek Google amcada aramaya koyuldum.

Şuan bu yazıyı yazarken bulduğum kaynağı deniyorum eğer başarılı olursa yazıyı yayınlayacağım başarılı olmazsa birkaç paragraf çöp olacak :)

Öncelikle bilgisayarınızın ağ konumu Ev Ağı yani paylaşıma açık olmalı nasıl yapacam diyorsanız
http://windows.microsoft.com/tr-tr/windows/choosing-network-location#1TC=windows-7 burdan öğrenin diğer adıma geçin.

Hatırlatmama gerek var mı bilmiyorum ama  Tv 'niz ve Bilgisayarınız aynı Wifi 'ye bağlanmış  sorunsuz bir şekilde internete giriyor olmalı yoksa buraya kadar anlattıklarım çöp olur.

Lg Amcanın eguide 'da anlattığı gibi Bilgisayarımızda yüklü değilse Nero Media Home 4 Essentials kuruyoruz. 
Kurduk tabi karşımıza bir ekran geliyor ordan paylaşacağımız klasörü seçiyoruz.

Sonra sunucuyu başlatıyım mı diye soracak sonra başlat deyip programı açıyoruz.

Sonra Ağ diyoruz bütün ağ arayüzlerini seçiyoruz

Sonra sunucuyu başlat diyoruz ,

Aygıtlar kısmında Lg vb. bişey çıkabilir bende lg yazmadı ama başka bişey  belirdi normalde suncuyu başlatmadan önce boş ekrandı neyse sizdede birşeyler belirdiyse devam ediyoruz.

Sonra Smart Home ()  tuşuna basıp SmartShare™ programını açıyoruz.
Zaten açınca birde ne göresiniz bilgisayarınızın ismi aygıtlar bölümünde çıkıyor hemen heyacanla üstüne tıklıyorsunuz benim gibi ve paylaştığınız klasörü orda görmenin ve bir araştırmanın daha başarıyla tamamlanmasının gururunu yaşıyorsunuz.

Bütün bunları yapıp başarılı olamadıysanız , yazıyı tekrar okuyup deniyorsunuz  , yada yolunuza google amcaya lg smart tv dlna yazarak devam ediyorsunuz.

Şimdiden iyi seyirler.

Not: Bu yazıyı yayınladıktan sonra biraz kurcaladım ve bir daha denedim bu sefer olmadı çok stabil bir çözüm olmadığını düşünerek tekrar araştırmaya koyuldum



Alternatif 2 ( Daha Stabil çözüm )

Bu sefer Tv 'nin kendi klavuzunun önerdiği Smartshare programını bilgisayarıma kurarak denemeye koyuldum , ilgili program Lg'nin sitesinde mevcut illaki link istiyorsanız

http://liu.lge.com/smartshare/release/smartshare.zip

Şuan programın inmesini bekliyorum 166 mb program heyecanla birşeyler denerken indirdiğim programların yavaş inmesine gıcık oluyorum ama sanırım bu kez stabil bir çözüm olacak :)

Sonunda indi hemen kurulumu yapıyoruz.

Kurulum tamamlandı , programı çalıştırıyoruz.

Açılışta Movie , Photo , Music seçenekleri çıktı ben movie'yi seçtim denemek için zaten programın içine girdiğimizde diğer seçeneklere de geçiş ekranı olduğunu gördüm.

Yukarıda bir menü var ordan Seçenekler tıklıyoruz
Hizmet 'i açık konuma getiriyoruz

Aynı menüden Paylaşılan içeriklerim kısmında paylaşacağımız klasörü ekle kısmından seçip uygula diyoruz

Programın ana menüsüne paylaştığımız videolar geliyor.

İşlem tamamdır , şimdi Tv 'ye gidiyoruz

Smart Home ()  tuşuna basıp SmartShare™ programını açıyoruz.
İşlemin başarıyla tamamlandığını bilgisayarımızın ismini programda görünce anlıyoruz hemen klasörden istediğimiz videoyu açıp keyifle izliyoruz.

Bu iki yöntemde işe yarıyor hatta ben 2 yöntemi de denediğim için , tv 'nin aygıtlar kısmında iki tane aynı bilgisayarın ismi çıktı.

Umarım güzel anlatabilmişimdir

Şimdiden tekrar iyi seyirler











Yorumlar

  1. Aga bunu yarın deneyeceğim. Duruma göre dövebilir sevebilir ya da sövebilirim :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Casio fx 82ms ile farklı tabanda logaritma hesaplaması yapmak

Bugün arkadaşım bana logaritma 3 tabanında bir sayıyı bizim hesap makinesinde nasıl buluyoruz diye sordu bende merak ettim, daha önce hiç kullanmamıştım. Araştırdım zaten direk olarak bizim makine ile hesaplayamıyormuşuz. Aşağıdaki denklem yardımıyla bu hesabı kolayca yaptık sizde bu sayede kolayca yapabilirsiniz. Örneğin logaritma 2 tabanında 16 ( log 2 16 ) değerini hesaplamak istiyorsunuz.  Hesap makinenizde log 16 / log 2 yaparsanız (aşağıda da resim olarak formül var) istediğiniz sonucu bulursunuz. Hesap makinesi sadece 10 tabanında işlem yaptığı için bu şekilde pratik kısa yolu kullanabilirsiniz Birde bu hesap makinesinin kısa yollarını yapabileceğin işlemlerini gösteren bir döküman buldum işinize yarar Edit 2021 :  Prof. Dr. Ahmet TOPÇU hocamızın 2019 yılında vefatı sebebiyle verdiğim link bozulmuş bu nedenle linki sildim ancak  https://insaat.ogu.edu.tr/Personel/Detay/46/prof-dr-ahmet-topcu  bu sitede ilgili dökümanlar duruyor.

Mürekkep olmasına rağmen silik yazı çıkartan yazıcı sorunu

Merhaba Yazıcı mı arada kullanan biriyim , geçenlerde bir çıktı almam gerekti mürekkep seviyem yeterli diye düşünüyordum çıktıyı aldığımda çok soluk çıktı aldığını bazı harflerin çıkmadığını fark ettim , Bu sefer Google araştırması yapmadan Yazıcının kendi ayarlarını kurcalamak istedim özellikle yazıcım  HP Deskjet Ink Advantage 206 0 bu yazıcının Hp'nin sitesinde kendi yazılımı var Yazıcının kutusundan çıkan Cd'de de var gerçi ama o kutuyu ve Cd 'yi muhtelemen bulamazsınız ondan Hp 'nin sitesinden yazılımı indirin ve kurun. Yazılım dediğim bu aslında yazıcının arayüz programı , Bu programı çalıştırınca yada sizde kendi yazıcınızda ki buna benzer programı çalıştırınca Muhtemelen böyle bir ekran gelecektir, gördüğünüz gibi mürekkep seviyeleri yeterli gibi gözüküyor. Şimdi bu silik çıktı lara çare bulmak için Yazıcıya bakım yapacağız , yazıcının bakımı kısmına tıklıyoruz. Bir sonraki aşamada böyle bir ekran karşımıza çıkıyor  Mürekkep