Elektrik Dağıtım Şirketi veya Doğalgaz Dağıtım Şirketi ile sorun yaşıyorum, nereye şikayet edebilirim ?
Merhaba
Geçenlerde Elektrik Dağıtım şirketi ile sorun yaşadım. %100 haklı olmama rağmen bir türlü muhatap bulamadım. Nasıl ve kime şikayet etmeliyim sorusunun cevabı için google amcadan araştırmaya koyuldum. Siz sorunu Doğal gaz Dağıtım Şirketi ile yaşamış olabilirsiniz aynı aşamaları takip ederseniz olur diye düşünüyorum. Google Amca'dan bulduğum Forum sitelerinden yorumları , tüketici derneklerinin sitelerini karıştırdıktan sonra bu işlerle ilgilenen kamu kurumunun EPDK ( Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu ) olduğunu öğrendim. Bana ilginç geldi ama denemekte fayda var dedim. Şu hususu belirterek başlayayım telefonla şikayet kaydı oluşturulmuyor denemeyin yada istiyorsanız deneyin ben denedim santral bir yere bağlamıyor.
Şimdi şikayet kaydı oluşturmadan önce şunları yaptım size de öneririm :) Şirketin Çağrı Merkezini aradım sorunu bildirdim, Web sitesinden şikayet kaydı bıraktım, Mail adreslerine şikayet maili yazdım , üşenmedim şirketin bağlı bulunduğu Holdingi aradım beni o şirketle ilgilenen birime bağlayın dedim. Okurken sende ne abartmışsın dediğinizi duyar gibiyim, haklı olduğumuz zaman birde karşımızda bir muhatap bulamıyorsak o zaman sinir bozucu oluyor. Sonuç olarak şirkete her kanaldan başvurdunuz ama tatmin edici bir geri dönüş olmadı, mağdur edildiniz ama bir özürden ileri gidemediniz o zaman okumaya devam edebilirsiniz.
2. aşamaya geçiyoruz. Şikayetinizi duygusal değil, resmi dilde hazırlayın, Resmi dilden kastım şu 17.02.2016 tarihinde 10:26 da elektriğim haksız yere kesildi işte şu tarihte mail attım bu tarihte telefonla aradım vesaire ama sorunumu çözmüyorlar gibi. Yani bu aşama ileriki aşamalarda Formu doldururken de yapılabilir ama size kolaylık olsun diye belirtiyorum.
Gelelim 3. aşamaya. Şikayetiniz ile alakalı haklı olduğunuzu ispat edecek delil olarak düşündüğünüz fatura , abonelik belgesi , mağduriyet yaşadığınız elektrik kesme tutanağı gibi sizin konunuz ile alakalı belgeleri tarayın yada fotoğrafını çekip bilgisayarınıza aktarın.
2. ve 3. aşamadaki bilgileri Şikayet Başvuru Formu kısmında kullanacağız.
Şimdi Şirkete her kanaldan başvurdunuz ama cevap alamadınız. Yazacağınız yazı hazır, ilgili belgeler taranmış hazır.
- Siteye giriyoruz
http://www.epdk.org.tr/tr/anasayfa
- Sağ Köşede fotoğrafta da belli oluyor Tüketici Şikayetleri diye bir bölüm var. O bölüme giriyoruz.
- Şahıslar için Gerek Kişi Şikayet Formu bölümünden devam ediyoruz. Not kısımlarını okuyalım genelde bu tarz notlar hiç okunmadan devam edilir.
- Bu kısımda Formu dolduruyoruz ve kaydedip gönderiyoruz. Yukarıda hatırlarsanız " 2. ve 3. aşamadaki bilgileri Şikayet Başvuru Formu kısmında kullanacağız." diye belirtmiştim. İşte bu formu bu belirtilen esaslara göre doldurun.
- Bu şekilde bir ekran gelirse işlem tamamlandı.
Şimdi bütün bunları anlattın gerçekten işe yarıyor mu diye merak ediyorsunuzdur. İlk defa sitemi ziyaret ettiyseniz ben genelde yaşadığım olaylar üzerine oluşturduğum çözümleri yazıyorum. Şirkete başvuru yaptım sonuç alamadım, EPDK şikayet bölümünden şikayetimi düzgün bir şekilde anlattım, belgeleri forma yükledim. sonuç ilgili firma beni 2 gün sonra aradı ve tazminat ödedi. Tazminat çok komik bir rakam ama sonuç olarak hatalı işlem yaptıklarının cezasını sembolik olarak çektiler.
Umarım sizinde işinize yarar bu bilgi, yada hiç böyle bir sıkıntı yaşamazsınız o daha iyi bir seçenek :)
İyi günler
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSil