Ana içeriğe atla

20' lik diş ağrısı, ameliyatı ve ameliyat sonrası merak ettiğiniz her şey




Merhaba

20 'lik diş ameliyatı olurken aklıma gelmişti bunun ile ilgili bir yazı atarım blog'a diye şimdi nasip oldu yazıyı yazmak sanırım. Umarım sizde sağlıklı bir şekilde bu sorunu atlatırsınız.

Öncelikle dişimiz ağrımadan doktora gitmeme alışkanlığımız pek olmadığından bende dişim ağrıyınca Ağız ve diş sağlığı merkezine gittim , çekilen filimde 20'lik dişlerimin gömülü olduğunu ve alınması gerektiğini bana söylediler. Ancak bu ameliyatın çene cerrahı tarafından Üniversite hastanesinde yapılmasının daha uygun olacağını söylediler.

Ben 20 'lik diş sorunu yaşayan gömülü diş ameliyatı olması gerekirken erteleyen arkadaşlara önerim , ilinizde üniversite diş hekimliği fakültesi varsa yada ihtisaslaşmış bir hastanede çene cerrahı varsa kesinlikle ilk önce oralara gidin zaten üniversite hastanelerinde genellikle ilk muayene adlandırılan diye kan tahlili , 2 farklı röntgenin incelemesi sonucu teşhis konulan bir kısım var.

İlk muayene kısmında gömülü 20 'lik dişlerim olduğunu tespit ettiler ve cerrahi kısmına sevk ettiler. Cerrahi kısmındaki hekim yaptığı muayene de bir ameliyat tarihi verdi.

Ameliyat aşamasını merak edenler için anlatıyorum, açıkçası dişçiden herkes korkar işin içine birde ameliyat kelimesi giriyorsa korkuları artan bir kişi iseniz hiç korkmanıza gerek yok öncelikle dalında ihtisas yapmış Çene cerrahına yaptırırsanız bu ameliyatı ameliyat esnasında bir sorun yaşamayacağınızı düşünüyorum çünkü çok önemli bir ameliyat 30 dakika fln sürdü benimki o kadar anestezi verdiler ki ameliyat esnasında hiç bir acı - ağrı hissetmedim, diş etine atılan dikiş tamamlanınca, masadan kalktım.

Önemli olan ameliyat sonrası olduğunu bilmiyordum tabi ki , çünkü ilk defa merak edip google amcaya sormamıştım :)

Doktorun koyduğu dişime koyduğu tamponu tam olarak ne kadar süre durmasını gerektiğini duymayınca yarım saat boyunca çıkarmadım.

Doktor kan akışının durması için yani pıhtı oluşumu için tükürmemem gerektiğini kanlı da olsa tükürüğümü yutmam gerektiğini , zorlu bir ameliyat olduğundan şişlik ve morluğu aza indirmek için yanağıma buz kompresi yapmamı, ilk gün çok sıcak , çok soğuk ve dikişlere zarar verecek katı yiyecekler yemememi , hatta mümkünse anestezinin verdiği uyuşukluk geçene bir şey yemememi istedi, verdiği ilaçlar arasında da gargarayı bir gün sonra başlamamı söyledi. Tabi siz kendi doktorunuzun verdiği tavsiyelere uyunuz, eğer doktorunuzun verdiği tavsiyeyi benim gibi unuttuysanız ve arayıp tekrar sorduysanız bunlar hatırlamanıza yardımcı olabilir.

Soğuk kompresi ameliyattan 3-4 saat sonra saatte 10 dakika diş çektirdiğim tarafa dıştan (yanağıma ) buz tutarak yaptım doktor tavsiyesi değil benim kendi uygulamamdı internette okuduklarımı kendime göre uyarladım.

Eğer ilaç verdiyse verilen ilaçları harfiyen saati saatine için aksatmayın çok önemli

Başta da dediğim gibi asıl iş ameliyattan sonra başlıyor bence ameliyat tarihinizi işlerinizi ayarlayarak alın çünkü dişinizin durumuna göre sonrasında verimli çalışamayabilirsiniz.

Normalde kan akışı İnternette yazılanlara göre 2 gün sonra bitiyor ben 3. gün bile aralıklarla kan tükürmeye devam edince tekrar doktoruma göründüm bir şey olmayacağını söyledi hakikaten o günün akşamı bitti ama sizde öyle bir durumla karşılaşırsanız korkmanıza gerek yok ama doktora görünmenizde fayda var.

Yüzde şişlik 1. gün başladı , 2. ve 3. gün bayağı büyüdü bu şişlik keyifle yemek yemenize engel olacak seviyelere çıkıyor kötü bir görünüm ama gayet normal bir yan etki sizinde başınıza gelebilir bilmenizde fayda var. 3. günden sonra yavaş yavaş indi 4-5 günde artık normal yüzünüze tekrar kavuşuyorsunuz.

İlaçlarınızı düzenli kullandıysanız, verilen tavsiyelere uyduysanız en son aşama 7-10 gün sonra dikişleri aldırmaya geliyor. Dikişleri uzman bir hekime aldırma zorunluğu yok herhangi bir acil tıp teknisyeni bile alabiliyormuş ama bence diş hekimine aldırmanız tavsiyedir , çünkü dikişleri aldırırken en azında bir son kontrolde yaptırmış oluyorsunuz.

Dikişleri de aldırdığınıza göre artık bu süreçten benim gibi başarıyla çıkmış oluyorsunuz.Bence gömülü dişiniz varsa ertelemeyin çünkü yanındaki dişleri de çürütüyor.

Yukarıda yazılanların sizin başınıza gelme ihtimali sadece dişinizin durumuna bağlı 10 dakikada aldıran hiçbir sorun yaşamadan hayatına devam eden örneklerde var.

Ameliyat olmak isteyenlere şimdiden geçmiş olsun, umarım sorun yaşamadan tamamlarlar.

Umarım bu yazı işinize yarar

İyi Günler
















Yorumlar

  1. Benim başıma aynısı geldi benimde 20 lik dişimi cekdiler

    YanıtlaSil
  2. Benim serüvenim kulak ağrısıyla başladı. Doktora gittiğimde kulağımda sorun olmadığı basınçtan dolayı agrı yasadıgımı öğrenince dişçiye yol göründü tabi. İlk gün röntgen çekilip benı cereahıye yönşendırdiler. Ertesi gun sabah kargalar uyanmasın dıye parmak ucunda hastahane yolunu tuttuk. Neyse efenim sırada benım gıbı aynı dertten muzdarip pek cok kışı vardı tabı. Benım dişimin yarısı çıkmış kalan yarısı soğuk kıs gunu yorgana sarılıe gıbı diş etinin altındaydı. Az sabretsem çıkacak ama verdiği ağrı bı yana, kulak ağrısı ve beraberinde ki bas ağrısı dayanılmazdı. Doktor sordu alalım mı diye tereddüt etmeden alalım dedım ve oturduk musalla taşına :)) ilk başta ürkütücü gelse de (youtube da ki videoları izleyince vazgecme noktasına gelmiştim kı kulağımın ağrısı düşünceleri geri tepti) yapılan iğne sonrasında çenemın yarısı uyustugu için hiç birsey hıssetmedım sadece diş i alırken doktor kemıge baskı uygulayınca "noluyo lan" dememe gerek kalmadan doktor "geçmiş olsun kurtuldun " ddi :) arkadan gelen tezahürat seslerini duyar gıbıydım "helal olsun sana helal olsun" :)) ardından 3 dikiş bir tampon evın yolunu tuttuk.
    Eve gider gıtmez uyudm. Hazır daha uyuşukluk gecmemısken uyuyayım ddm ve klimasız bır odada yaklaşık 2 saat uyumusum. Hafif bir sızıyla uyandım. Tamponu cıkardım. Sonra ağrı artmaya başladı bende ağlamaklı bı sekılde aptal neden oldun ki bu ameliyatı diyordum. İlaçları alacaktım ama tok karna olduğu için alamadım. Annişkom hemen bı çorba kaynattı onu sogutup içtikten sonra antibiyotik ve ağrı kesiciyi kullandım. Burada bi tavsiye vereyim. Diş çekimine gitmeden önce mutlaka bi şeyler yiyin. Ben yemedim ve ağrı başlayınca yaklaşık bir saat sürdü ilaçlarımı almak. Ağrı kesici olarak majezik vermişti doktor. Majezik maalesef etkisini 3O-4O dk arasında gösteriyo ama etkisi 6 saat kadar surdugu için gun boyu rahat ediyorsunuz. Alveres agrı kesici 5 dk da etki ediyor ama 2.5-3 saat sürüyor etkisi kıs yanı. Neyse doktor bana liste verdi zaten ne yapmam gerektiği ile ilgili hepsine harfiyen uydum. İlaçlarım gunde 2 defaydı 12 saatte bir aldım ilaçları. İlk gun yüzüme buzla kompres yaptım 5 dakk kompres uygulayıp 5 dakka ara verdim 2-3 saat boyunca ve yüzüm çok çok hafif şişti. Bugun 4. Gündü ve hala şişlik yok çok şükür:) ilk gün dısında hiç kanama olmadı. 2. Gun de sıvı beslendim. Ve gargarayı kullanmaya başladım. Şöyle ki gargara suyunu agzıma aldıktan sonra sadece agzımda tutup kafamı sağa sola çevirdim arka planda bir rock muzik çalıyorsa yaptığınız hareket normal karşılanacaktır tabi:) bunu yapmsm tamamen içgüdüsel di cunku dkişleri patlatmak istemiyordum. 3. Gun de hem çorba içiyordum hemde küçük parçalar halinde normal yiyecekler tukettim hiç sıkıntı yaşamadım. Bugun 4.gun bitmek uzere ve sıkıntı yok çok şükür:) ilk gun uyusukluk geçince olan ağrı dısında hiç ağrı yasamadım ki o da ağrı kesici alınca geçti zaten. Sadece arada sızlıyor ama çok hafif. Bazen arada çekilen bölgeye bakıyorum bende 3 dikiş atıldı ama sanki 2 tane daha atılabilir mis gibi geliyor cunku arada bosluk var azcık :) bayram tatili olduğu için doktoruma gidemiyorum ama dikişleri almaya gidince öğenırız inşaAllah sorunsuz geçiririz bu dönemi :) hiçbir şekilde korkulacak bır durum yok asıl iş ameliyat sonrası bakım da . ilaçlarınızı düzenli kullanın doktorun tavsiyelerine uyun ve kurtulun:) şimdiden geçmiş olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende 20lik disimi cektirdim de bu agrilar ne zaman gecer acaba dayanilcak gibi degil on gun boyunca agri kesici ilemi yasicam bn yoksa geciyormu bugun ikinci gun ve cok agrim vr.

      Sil
    2. Yaa şuan bende aynı şeyi yaşıyorum dün çektirdim ve dikişim şuan şiş

      Sil
    3. Bende çarşamba günü gömülü dis ameliyatı oldum şuan 3. Günüm agrım hiç olmadi ama yanagim ve boynumun altı sisti sizce normal mi

      Sil
  3. Dikişler alındıktan sonra bi problem oluyor mu tesekkhrler

    YanıtlaSil
  4. İyi günler bende 20lik disim cikip çürüdü ameliyat oldum ama sonrası buz koymadim . Yüzüm sisti acile gittim ameleiya gunuung aksami çok korktum ayrica ilaç kukkadink midem bulandı ksb kustum . Bugun ikinci gunu buz koyayim mi

    YanıtlaSil
  5. Ben 10 gün önce 20 lik diş çektirdim çenem kitlendi dikişleri bile gidip açmadım çünkü çenem bir parmaktan fazla acilmiyo ne yapmam lazim yemek yiyemiyorum ağzım açılmadığı için çok rahatsız edici bi durum yardımcı olun lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde öyle oldu malesef çorba içeceksin sigara gazlı soğuk sıcak içmeyeceksin yemeyeceksin 10 güne geçer

      Sil
  6. Bende çarşamba günü gömülü dis ameliyatı oldum şuan 3. Günüm agrım hiç olmadi ama yanagim ve boynumun altı sisti sizce normal mi

    YanıtlaSil
  7. Ağrı şişlik çok normal. Bende geçen hafta cuma günü ameliyat oldum cuma günü iğnelerin etkisi geçtiği zaman dünyam başıma yıkıldı sanki çok ağrım oldu 2. Ve 3. Günü yüzüm çok fazla şişti ve morluklar oluştu doktoruma gittim bu şişliklerin normal olduğunu söyledi. Salı gününden itibaren şişliklerim indi. Başlarda ağzımı çok az açabiliyordum ama şuan çok daha fazla rahatım çok hafif bir sızlama var sadece yarın da dikişlerimi aldirmaya gideceğim

    YanıtlaSil
  8. Dikisleri aldırınca ağrıyordu

    YanıtlaSil
  9. Ağrı oluyor mu dikiş aldirirken

    YanıtlaSil
  10. Benimde carsamba gunu yarı gömülü dişim ameliyatla cekikeck sizce dikiş atılırmı

    YanıtlaSil
  11. İyi günler arkadaşlar bende dişimi Ameliyat ile aldırdım ağrım sızım yoktu fakat doktorumun tavsiyesi ile aldırdım şuan 2.gündeyim ağrım hafiften hafiften azalıyor doktorum 2 gün boyunca ağzında gargara yapma dedi ilaclarını da muhakkak al demişti tavsiyelerine uydum fakat yüzümde şişkinlik olduğu için hala buz koyuyorum birde ağzımda ki dikişler ağzım kuruyunca çekilmez bir hal alıyor ağzınıza muhakkak sıvı ilave edin 👍🏻

    YanıtlaSil
  12. Bende 20lik disimi cektirdim ucu cıkmış yan sekilde gelen bir disti.Anestezi gitmeyee başladığı dünyam basima yıkıldı. 2 gün boğazımda acayip bir agri yutkunamama ve sabah aksam igne vuruldum...Haplar haric suan 4.gundeyim ve dikislerimlee oturuyorum. Nasil alinir alinirken acirmi simdide ona stress yapıyorum 🤕😕😕

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Casio fx 82ms ile farklı tabanda logaritma hesaplaması yapmak

Bugün arkadaşım bana logaritma 3 tabanında bir sayıyı bizim hesap makinesinde nasıl buluyoruz diye sordu bende merak ettim, daha önce hiç kullanmamıştım. Araştırdım zaten direk olarak bizim makine ile hesaplayamıyormuşuz. Aşağıdaki denklem yardımıyla bu hesabı kolayca yaptık sizde bu sayede kolayca yapabilirsiniz. Örneğin logaritma 2 tabanında 16 ( log 2 16 ) değerini hesaplamak istiyorsunuz.  Hesap makinenizde log 16 / log 2 yaparsanız (aşağıda da resim olarak formül var) istediğiniz sonucu bulursunuz. Hesap makinesi sadece 10 tabanında işlem yaptığı için bu şekilde pratik kısa yolu kullanabilirsiniz Birde bu hesap makinesinin kısa yollarını yapabileceğin işlemlerini gösteren bir döküman buldum işinize yarar Edit 2021 :  Prof. Dr. Ahmet TOPÇU hocamızın 2019 yılında vefatı sebebiyle verdiğim link bozulmuş bu nedenle linki sildim ancak  https://insaat.ogu.edu.tr/Personel/Detay/46/prof-dr-ahmet-topcu  bu sitede ilgili dökümanlar duruyor.

Kızılay'dan ANKAmall AVM ' ye nasıl giderim ?

ANKAmall Avm'yi tadilata girmeden önce gezmiştim , bayağı bir dükkanı sineması fln tadilattaydı merak ettim  nasıl olmuş diye  gerçi bütün avm 'ler aynı ama  :) Sizde Ankaraya gelmişken şu ANKAmall 'u bir geziyim derseniz. Metroyu kullanmanızı öneririm. Kızılay Metrosuna giriyoruz. Kızılay metro istasyonunda büyük bir çarşı var genellikle kıyafet ağırlıklı dükkanlar ayrıca Şeyh Şamil Camii var bunu da not olarak düşelim. Ankarada Metro , Ankaray ve bazı otobüsler ile seyahat etmeniz için bir AnkaraKart ihtiyacınız olacaktır , umarım vardır çünkü kızılay istasyonunundan yenisini almak genellikle sıra olduğundan biraz uzun sürüyor ancak Bankamatik tarzı çalışan ve istasyonun belli bölümlerinde bolca bulunan Smartbanko tarzı cihazlardan almanız sizin vakit olarak yararınıza olur.                         Foto: Smart Banko Ayrıntıları geçersek Kızılay Metro İstasyonundan Metro bölümünden giriş yapmanız  ( Ankaray bölümü de var ondan özellikle yazdım ) Kı